malinrickle.blogg.se

Den bortglömda lördagen

Kategori: Allmänt

I lördags var det dåligt väder så vi bestämde oss för att gå på bio. Efter mycket tjafs blev det så att jag och Vera såg Det Regnar Köttbullar 2, David Ruby och Daniel såg Anchorman 2 och mamma gick runt och shoppade själv. Det var en jäkla kaos ett tag men till slut blev alla nöjda och belåtna! Innan vi såg bion möttes vi i China Town än en gång och käkade lunch på ett dumpling ställe som var helt ok. Dom kom med stora vagnar med små tallrikar med mat som man fick plocka från, coolt upplagt men maten var inte top notch enligt mig. 

På kvällen gick vi tillbaka till lägenheten, hämtade lite saker och sen gick vi ner till en park och grillade hamburgare. SMASKENS var det, första gången på länge som jag käkade grillat och fy fasiken var gott det var! Just det ja, en lite rolig historia har jag allt att berätta. Jag skulle gå och köpa öl men det fick jag inte för mitt svenska körkort är inte giltigt här enligt dom i affären. Jag försökte förklara att jag var 20, det stod på mitt legg och det fanns en bild på mig samt min signatur och det är sakerna som krävs på ett giltigt legg. Dom nekade mig så jag gick tillbaka till parken och då bestämde sig mamma för att få dit och jag följde med för att handla lite grejer i mataffären bredvid. Mamma gick in och skulle köpa ölen men hon blev också nekad, hon i affären misstänkte att mamma skulle köpa ut ölen till mig. JAG ÄR JU 20, JAG FÅR LOV ATT KÖPA SJÄLV!!! Mamma började då diskutera med managern och han började diskutera tillbaka så det slutade med att vi gick där ifrån utan öl. Haha så jäkla dumt alltså, folk i Australien är bra konstiga ibland..... Jaja, en rolig historia att berätta för folk! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: