malinrickle.blogg.se

Fuck you thunder storm

Kategori: Allmänt

Ooooooooooch nu kom jag äntligen fram till Sydney! Eller ja, kom fram imorse men ändå.... Tog ett jävla bra tag! Kom till flygplatsen i god tid igår, checkade in och satte mig vid min gate och väntade på flyget, som man ska göra. När jag hade suttit där ett tag hör jag en röst i högtalaren som sa att flygplatsen var stängs pga en storm... VADÅ STÄNGD?! Jo pga stormen fick inga plan anlända eller lämna flygplatsen så då fick jag lite panik, jag ville ju tillbaka till Sydney. Efter ett tag fick vi gå på planet men då va vi tvungna att vänta i kö för att få lyfta. Efter att ha suttit på flyget in 2 timmar utan att röra oss en centimeter fick vi reda på att Sydneys flygplats har en curfrew vilket innebär att inga flyg får landa där efter 11 pm och vi skulle inte hinna det så vi var alltså fast i Brisbane över natten. Snabbt som fan sprang jag av planet med alla andra och gick till TigerAirs check in för att få ett nytt flyg, dom sa att antingen kunde jag få tillbaks pengarna eller gå på flyget klockan 10.30 dagen efter men det var inte säkert att det skulle lyfta heller. Ringde David i ren panik och hjälten som han är lugnade han ner mig, sa till mig att ta tillbaka pengarna så bokade han mig på ett flyg med Quantas istället. Så jag fick sova på flygplatsen och lämnade Brisbane 8 imorse, KALAS! Låg och kollade film på golvet hela natten, kunde inte sova för det var för kallt... Fick gå ut där ute och värma mig för det var så varmt ute och kallt inne, haha kändes jättefel!

Är i alla fall här nu! Dagen spenderades såklart på stranden och ikväll ska jag bara ta det lugnt och SOVA! Imorgon är det nyår, har fortfarande ingen aning om vad vi ska göra men det blir säkert kul! 

Bajsstorm

MAMA I'M HOOOOME!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: