malinrickle.blogg.se

God jul alla fina människor

Kategori: Allmänt

Gooood jul! Idag firas det jul här i Australien, solen skiner och vi har det gött! Sitter just nu i soffan och kollad på Home Alone med ett stort gäng (fortfarande ingen julkänsla) och göttar oss med cola och kanelbullar som mamma bakade igår! Dagen började tidigt imorse eftersom vi åkte till kyrkan med Telfers klockan 9, sen åkte vi hem och öppnade paket!! Jag fick en kudde och ett armband av Telfers och en tröja av Danne, mamma visste ju inte att jag skulle stanna här så hon har mina paket hemma. Efter det gjorde alla sin grej typ. Jag sov en stund, dom andra kollade tv eller läste eller något men jag var så jäkla trött så var tvungen att sova. Runt 2.30 käkade vi jättegod lunch och satt och pratade om gamla minnen från när vi var små. Maten alltså... Det va så gott! Vi åt kalkon, skinka, kött, grönsaker och potatis. Vattnas i munnen bara jag tänker på det hehe. Sitter som sagt i soffan och kollar på film i väntan på middag, det blir efterrätt till middag *8åriga Malins dröm* så det ska bli gott!

Igår hade vi då den lilla drinkfesten här. Det var hur trevligt som helst, alla var jättesnälla och maten var jättegod! Alla familjer tog med sig någon slags plockemat så det fanns massa gott att välja mellan. Runt 11 kanske drog jag ut med Nick och hans polare och hade kul! Träffade 2 tjejer som jag träffade på Australia day så drog vidare till ett annat ställe med dom. Stod och snackade med deras kompis Ash efter stället hade stängt och det visade sig att han bodde åt samma håll som jag skulle så vi bestämde oss för att dela en taxi. Telfers bor på toppen av en kulle och han bodde på botten av kullen så det var perfekt tänkte vi! Vi hoppade in i en taxi och den släppte oss utanför Telfers hus, jag gav honom en kram hej då och då frågade han om jag visste var han bodde... Hur skulle jag kunna veta det?! Jag sa till honom att han bodde på botten av kullen sen gick jag ner till Telfers hus (dom bor ner för en pytteliten backe på kullen) och när jag kom till dörren hörde jag en röst bakom mig så jag vände mig om och där stod han! Jag frågade honom vad han gjorde och då sa han "du sa att jag bodde på botten av kullen?" Suck lixom.... Fick då gå med honom tillbaka till gatan och visa var han skulle och till slut kom han iväg! 

Dags för efterrätt! God jul på er!!

Julmat!!

Snyggaste syskonen in town

Kommentarer


Kommentera inlägget här: