malinrickle.blogg.se

ledig lördag

Kategori: Allmänt

Skulle egentligen jobba 8-14, dom ringde mig igårkväll och sa att det inte behövs så jag är ledig, TJOHO! Lite trist är det dock eftersom eh... vad kulle jag säga nu? Just det ja! Lite trist är det eftersom jag inte får så mycket pass nu längre när det är vinter, det är inte lika mycket att göra och man blir hemskickad tidigare varje dag. Jag får ju pengar så jag klarar mig med hyra och mat men jag lever lixom + - 0 nu vilket inte är kul när man försöker spara pengar. Men jag och Julia har hittat en farm som vi ska prata med där man kan tjäna upp mot 600-800 dollar i veckan så får jobba rumpan av mig där för att ha råd att resa östkusten helt enkelt. Har ju bara drygt 1,5 månad kvar på Jack's innan jag åker till Thailand för att sen åka och farma men det är här kruxet kommer.... Vårt kontrakt på lägenheten går ut om 3 veckor. Mark har alltid sagt att han vill förlänga kontraktet men nu börjar han tveka eftersom han kommer vara tvungen att hitta någon som kan ersätta mig och Elionor när vi flyttar vilket inte är bra. Om han inte förlänger kontraktet så måste jag hitta någon annanstans att bo i 1 månad vilket kommer bli väldigt svårt eftersom ingen hyr ut ett rum under en sån kort tid.... Ska försöka övertala honom att förlänga så jag har någon stans att bo. Gud vad tråkigt detta inlägget blev. Ska sluta skriva nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: